10 Μαρτίου 2011

ΝΑΥΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

 ΣΥΝΔΕΣΗ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ

Ξέρετε ποιο είναι το πιο βασικό χαρακτηριστικό του ανθρώπου; Ο καθένας αντιλαμβάνεται τα πράγματα γύρω του , με βάση τα πράγματα που πιστεύει και ασχολείται. Τι; Δεν είναι έτσι; Εντάξει, θα σας φέρω ένα πραγματικό παράδειγμα. Στο γραφείο μου έχω ένα πανό, που πάνω του έχει σχεδιασμένο τον άνθρωπο του Βιτρούβιου. Το ίδιο το πανό έχει αποτελέσει ασχολία, αρκετών επισκεπτών. Ο πρώτος που ασχολήθηκε με αυτό, ήταν μια φίλη που είχε σπουδάσει στην σχολή καλών τεχνών. Όταν το αντίκρισε άρχισε να μου λέει για το έργο και την σημασία του στην τέχνη της αναγέννησης, ενώ έφυγε σχεδόν σίγουρη, ότι το πανό βρίσκονταν εκεί, λόγω ότι ο γραφών το είχε επιλέξει με βάση την τέχνη. Ένας φίλος και γιατρός στο πανό, είδε τις μαθηματικές αναλογίες του ανθρώπινου σώματος και φυσικά μου ανέλυσε πόσο χρήσιμο ήταν το παρόν σχέδιο στην ιατρική. Φυσικά και αυτός είχε την πεποίθηση, ότι το επέλεξα λόγω μαθηματικών συμβολισμών . Ένας άλλος φίλος, στο σχέδιο ανακάλυψε ένα μαγικό εξάκτινο αστέρα και άλλοι φίλοι άλλα κλπ . Το ίδιο συμβαίνει όμως και σε όλα τα πράγματα, σε όλους τους τομείς. Εντάξει περιμένετε να σας πω, γιατί έχω κρεμασμένο το πανό ; Απλώς μου το έχουν κάνει δώρο! Αλλά ας δούμε ορισμένα πράγματα, που ο καθένα σας θα αντιλαμβανόταν διαφορετικά το ίδιο πράγμα. Οι ιστορικοί του Β. παγκοσμίου πολέμου, ύστερα απο έρευνες που έκαναν σε αιχμαλώτους πολέμου, διαπίστωσαν ότι κατά τον βασανισμό τους, σε διαφορετικές μεθόδους, οι αιχμάλωτοι επήλθαν σε ψυχολογική κατάπτωση και έλεγχο. Φυσικά οι ιστορικοί στέκονται στα σημεία του βασανισμού. Η ψυχολογία τώρα μας λέει, ότι οι μη συνδεμένες πράξεις του ατόμου, τελικά καταλήγουν στην ψυχική κατάρρευση και τον έλεγχο .Οι ψυχολόγοι θα σταθούν στις πράξεις. Σε διάφορα μαγικά μοντέλα της Ανατολής, ο θύτης περνά από διάφορες χαοτικές διαδικασίες, που καταλήγουν στην ψυχική κατάπτωση και τον έλεγχο του θύτη, προς το μαγικό σύστημα. Φυσικά εδώ βλέπουμε μόνο το μαγικό σύστημα. Κάπου εδώ ο γραφών, παίρνει το καπέλο ζαπατίστας ,( ένα άλλο αξεσουάρ του γραφείου ) το φοράει και φωνάζει, Βασανιστές, ψυχολόγοι και διδάσκαλοι ενωθείτε!! Είμαι σχεδόν σίγουρος, ότι εκτός μερικών φίλων που φοράνε το καπέλο του Μέγα Ναπολέοντα, ουδείς κατανόησε ότι και οι τρείς περιπτώσεις, μιλάνε για μη συνδεδεμένα γεγονότα ή πράξεις που επιφέρουν στο άτομο την ψυχολογική κατάπτωση και αυτόματα τον έλεγχο. Και αν νομίζετε πώς όλο αυτό δεν ισχύει, σας παραπέμπω στον κύριο ΣΙΓΚΜΟΥΝΤ ΦΡΟΥΝΤ και τους αγαπητούς του συναδέλφους!! Ναι ξέρω, σε σας δεν μπορεί να συμβεί ποτέ κάτι τέτοιο! Άλλωστε ,ούτε με μάγους και μέντιουμ έχετε ασχοληθεί, ούτε στους ψυχολόγους τρέχετε, πόσο μάλλον να έχετε βασανιστεί.( Εκτός αν διαβάζετε συνεχώς τον γραφών ) .Αλλά ας αλλάξουμε την λέξη θύτης, αιχμάλωτος, ασθενής με την λέξη κοινωνία. Και σκεφτείτε πως τα συνδεδεμένα γεγονότα στον συλλογικό νου της κοινωνίας είναι η ίδια η ιστορία της. Για ξαναπάμε, τα μη συνδεδεμένα γεγονότα ή πράξεις προκαλούν την ψυχική κατάπτωση και αυτόματα τον έλεγχο. Αν κάποιος λοιπόν σβήσει ή θάψει κομμάτια της ιστορίας τι ακριβώς κάνει ;Έχει ως στόχο την ψυχική κατάπτωση και τον έλεγχο της κοινωνίας. Για ποιο λόγο δεν είχατε κατανοήσει όλο το παραπάνω τόσο καιρό ; Ααααα γιατί έχετε μάθει να βλέπετε μόνο όσα σκέπτεστε ή πιστεύετε απορρίπτοντας τα υπόλοιπα όπως και όλοι οι παραπάνω. Το ότι ο κάθε εσύ βεβαία έχεις βάλει ένα ζευγάρι παρωπίδες στα μάτια δεν σημαίνει ότι το έβαλαν όλοι. Απλώς κάποιοι πάντα θα τις φοράνε και είναι μεταξύ άσπρου και μαύρου τετράγωνου, ενώ άλλοι θα είναι εκτός κουνώντας τα κομμάτια. Και τελικά ναι κάθε χαμένο κομμάτι γνώσης ή ιστορίας είναι και ένα μη συνδεδεμένο κομμάτι ιστορίας ή πράξης στο κοινωνικό νου.












 


ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

Ξέρετε είμαστε περίεργοι τύποι, ίσως γιατί μας αρέσει να γυρνάμε, ίσως γιατί προσπαθούμε να συνδέσουμε τις πράξεις της ιστορίας ή ακόμα γιατί μπορούμε να κάνουμε τους ηλίθιους που πέφτουν στην φάκα, αλλά τελικά μόνο έτσι δεν θα πλησίαζε η δύσμοιρη η γάτα ανυποψίαστη κοντά μας; Με αυτά και με αυτά, επισκεφθήκαμε το ναυτικό μουσείο του Πειραιά. Το μουσείο ιδρύθηκε το 1949 και σκοπός του είναι η παρουσίαση της ναυτικής ιστορίας μέσα στον χρόνο. Φιλοξενεί περίπου 2500 αντικείμενα, ενώ τα παλαιότερα είναι ηλικίας 8000 χιλιάδων ετών και μεταξύ τους υπάρχουν αντικείμενα της ναυμαχίας της Σαλαμίνας. Διαθέτει επίσης πλούσια βιβλιοθήκη με θέματα που αφορούν την θάλασσα και θαλασσογραφίες του Βολανάκη και Χατζή. Σημαντικοί είναι και οι χάρτες του 16ου αιώνα και του 19ου αιώνα που έχει το μουσείο. Το πιο σημαντικό έκθεμα του μουσείου, είναι ο πυργίσκος του ιστορικού υποβρυχίου Παπανικολής, που στον πόλεμο με τους Ιταλούς πραγματοποίησε τέσσερις επιτυχείς περιπολίες, ενώ κατά την δεύτερη φάση του πολέμου στην Μέση Ανατολή δέκα. Το υποβρύχιο ναυπηγήθηκε το 1926 στην Γαλλία, ενώ στην Ελλάδα ήρθε το 1927 .Άνηκε στο βασιλικό ναυτικό μέχρι το 1945 όπου παροπλίστηκε και ο πύργος του μπήκε στην βάση του ναυτικού. Λίγα χρόνια αργότερα, μεταφέρθηκε στον χώρο του μουσείου ώστε να θυμίζει σε όλους ότι ήταν το πρώτο υποβρύχιο που ξεκίνησε τον δρόμο για τον πόλεμο….αλλα και ο τρόμος του ιταλικού στόλου στην Αδριατική.
ΓΡΑΦΕΙ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ.
http://enterstarhistoricareas.blogspot.com/2011/03/blog-post.html

Next previous home

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More