Είναι ο Ιησούς Χριστός θαμμένος σε ένα μικρό μαυσωλείο στο Κασμίρ; Ή μήπως είναι μουσουλμάνοι ακαδημαϊκοί; Η ανανεωμένη τον τελευταίο καιρό, αντιπαράθεση για τα λείψανα που βρίσκονται στο μαυσωλείο του Ροζαμπαλ, το οποίο προσελκύει εκατοντάδες τουρίστες στην πρωτεύουσα της μόνης μουσουλμανικής επαρχίας της Ινδίας, έχει οδηγήσει αυτούς που έχουν την ευθύνη για τον χώρο, να αποφασίσουν να απαγορεύσουν την πρόσβαση επισκεπτών μετά από πολλά χρόνια ανοιχτής λειτουργίας.
Η εδώ και δεκαετίες, γνωστή θεωρία ότι ο Ιησούς Χριστός επιβίωσε της σταύρωσης και πέρασε τα υπόλοιπα χρόνια του στο Κασμίρ, έχει τραβήξει πολλούς ανθρώπους στο Ροζαμπάλ, σε ένα ισόγειο μαυσωλείο με μία παραδοσιακή επικλινή στέγη που βρίσκεται σε μία πυκνοκατοικημένη περιοχή κατοικίας στην πρωτεύουσα Σριναγκάρ.
Αλλά οι περισσότεροι ντόπιοι πιστεύουν ότι εκεί βρίσκεται η τελευταία κατοικία των
μουσουλμάνων ιεροκηρύκων και ακαδημαϊκών Γιουζά Ασίφ και Σιεντ Νασίρ-ουντ-Ντιν, οι οποίοι έζησαν στην περιοχή, πριν από αιώνες. Η ολοένα αυξανόμενη κίνηση τους έχει εξοργίσει, ενισχύοντας τους φόβους για την ασφάλεια σε μία περιοχή, η οποία έχει βιώσει αρκετή βία.
μουσουλμάνων ιεροκηρύκων και ακαδημαϊκών Γιουζά Ασίφ και Σιεντ Νασίρ-ουντ-Ντιν, οι οποίοι έζησαν στην περιοχή, πριν από αιώνες. Η ολοένα αυξανόμενη κίνηση τους έχει εξοργίσει, ενισχύοντας τους φόβους για την ασφάλεια σε μία περιοχή, η οποία έχει βιώσει αρκετή βία.
«Μερικοί χριστιανοί από τη δύση ισχυρίζονται ότι αυτός είναι ο τάφος του Ιησού και μας έχουν πλησιάσει με ένα αίτημα να κάνουμε εκταφή των λειψάνων για να τα χρονολογήσουμε με τεστ άνθρακα και τεστ DNA, αλλά αρνηθήκαμε», δηλώνει ο επιστάτης του ναού, Μοχαμάντ Αμίν Ρινγκσαουλ, ο οποίος προσθέτει ότι «με τον ισχυρισμό ότι το Ροζαμπάλ είναι ο τάφος του Ιησού, οι ξένοι προσβάλλουν τα μουσουλμανικά αισθήματα, κι έτσι για να αποφύγουμε οποιαδήποτε προβλήματα, έχουμε κλειδώσει το ιερό».
Το Ροζαμπάλ, το οποίο είναι κοντά σε ένα από τα πιο ιερά μαυσωλεία του Κασμίρ, αποτελείται από ένα ξύλινο δωμάτιο, το οποίο βρίσκεται πάνω σε ένα τάφο.
Είναι καλυμμένο με ένα πράσινο ύφασμα, το οποίο είναι κεντημένο με στίχους από το κοράνι και οι μουσουλμάνοι συχνά σταματούν για να προσευχηθούν, καθώς περνούν από δίπλα.
Η ιδέα ότι ο Ιησούς επιβίωσε της σταύρωσης και επισκέφθηκε το Κασμίρ, εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1973 στο βιβλίο του δημοσιογράφου Αζιζ Κασμιρί, «Ο Χριστός στο Κασμίρ» και παρόμοια βιβλία ακολούθησαν τα επόμενα χρόνια.
«Ο Ιησούς μετά από τη σταύρωση, μετανάστευσε από τα πατρώα εδάφη, έφτασε στο Κασμίρ και εγκαταστάθηκε, ολοκλήρωσε την αποστολή του, πέθανε και ετάφη εδώ», γράφει ο Κασμιρί στο βιβλίο του.
Αλλά οι τοπικοί μουσουλμάνοι ιστορικοί διακωμωδούν τη θεωρία του Κασμιρί. Οι μουσουλμάνοι σέβονται τον Ιησού, ως ένα από τους προφήτες του Θεού, αλλά δεν πιστεύουν ότι πέθανε κατά τη σταύρωση του
«Εάν ο Ίσα (Ιησούς) επισκέφθηκε το Κασμίρ και εγκαταστάθηκε εδώ, τότε όλοι πρέπει να γίνουμε χριστιανοί, αλλά δεν είναι αυτή η υπόθεση στην κοιλάδα», αναφέρει ο μουσουλμάνος ακαδημαϊκός, Ιρσάντ Αχμάντ.