11 Ιουλίου 2013

ΓΑΜΩ ΤΗΝ ΚΙΝΑ

http://www.tanea.gr/news/economy/article/5028724/me-proionta-made-in-china-gemizei-h-tsanta-gia-thn-paralia/

Με προϊόντα made in China γεμίζει η τσάντα για την παραλία

Ασιατικά χέρια έχουν κατασκευάσει τον εξοπλισμό των διακοπών

  | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 08:00 |
Με προϊόντα made in China γεμίζει η τσάντα για την παραλία




Είναι γνωστό ότι η Κίνα αποτελεί εδώ και χρόνια ένα είδος «πλανητικού εργοστασίου». Τα καταναλωτικά προϊόντα της Δύσης κατασκευάζονται, στη συντριπτική τους πλειονότητα, στα εργοστάσια της Νοτιοανατολικής Κίνας. Εκεί δηλαδή όπου καταφθάνουν εκατομμύρια αγρότες από την κινεζική ενδοχώρα για να απασχοληθούν σε κάποια από τις εταιρείες που αναλαμβάνουν να κατασκευάσουν εργολαβικά όλα όσα χρησιμοποιεί στην καθημερινότητά του ο ευρωπαίος καταναλωτής. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και με τον εξοπλισμό των διακοπών, όπως δείχνει έρευνα της «Μοντ». Οι δημοσιογράφοι της γαλλικής εφημερίδας «έψαξαν» τις αποσκευές των συμπατριωτών τους και βρήκαν ότι τα περισσότερα από όσα κουβαλούν μαζί τους στην παραλία έχουν τυπωμένη την ένδειξη «made in China».
Τα συμπεράσματα βασίζονται στα μπλουζάκια, στα σανδάλια, στα μαγιό και στις ηλεκτρονικές συσκευές που παίρνουν μαζί τους οι Γάλλοι στις θερινές τους διακοπές. Ομως από τα ίδια ακριβώς εργοστάσια προέρχονται τα αντίστοιχα προϊόντα που φτάνουν στην Ιταλία ή στην Ελλάδα. Τα περισσότερα λοιπόν από όσα αναγκάζεται να κουβαλήσει ένας οικογενειάρχης στην παραλία - όπως φουσκωτά στρώματα, πετσέτες ή γυαλιά ηλίου - είναι κατασκευασμένα από χέρια κινέζων εργατών οι οποίοι κοστίζουν πολύ λιγότερο από τον γάλλο, τον ιταλό ή ακόμη και τον τούρκο εργάτη. Ομως δεν είναι όλα κατασκευασμένα στην Κίνα. Μετά την πρόσφατη κατάρρευση εργοστασίου ιματισμού στο Μπανγκλαντές, που στοίχισε τη ζωή σε περισσότερους από 1.100 εργαζόμενους, ήρθε στο φως της δημοσιότητας ένα ακόμα «πλανητικό εργοστάσιο» από όπου προμηθεύονται πάμφθηνα Τ-shirt οι περισσότερες ευρωπαϊκές ή αμερικανικές φίρμες, ανεξάρτητα από το πόσο ακριβά πωλείται το προϊόν στον καταναλωτή.
Διότι τόσο τα φτηνά μπλουζάκια της Zara όσο και τα απλησίαστα κοντομάνικα Nautica προέρχονται από τις βιοτεχνίες του Μπανγκλαντές, όπου το κόστος παραγωγής είναι έως και πέντε φορές μικρότερο από ό,τι στην Κίνα, στην Ταϊλάνδη ή στην Τουρκία.

Τα παιχνίδια στο κινητό τηλέφωνο είναι ιδιαίτερα δημοφιλή σε όλο τον κόσμο. Εκεί όμως που γίνεται πραγματικά χαμός είναι στην Κίνα. Η κινεζική αγορά παιχνιδιών για κινητά τηλέφωνα έχει αγγίξει σε τζίρο τα 350 εκατομμύρια δολάρια μόνο για τους πρώτους τρεις μήνες του 2013. Αυτό σηματοδοτεί μια αύξηση 30%, σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2012.
Η Γιόντο 1 είναι μια εταιρία που εδρεύει στο Πεκίνο και συνεργάζεται με ξένες εταιρίες για να φέρει τους τίτλους τους στην κινεζική αγορά.
«Νομίζω ότι έχει υπάρξει πολύ μεγάλη κάλυψη και ανάπτυξη της αγοράς όσον αφορά στις πωλήσεις τέτοιων παιχνιδιών. Έχουμε επίσης σημαντική αύξηση του εισοδήματος. Το αποτέλεσμα είναι ότι οι κατασκευαστές παιχνιδιών για κινητά τηλέφωνα δεν μπορούν πλέον να αγνοούν την κινεζική αγορά» αναφέρει ο Χένρι Φονγκ, διευθύνων σύμβουλος της Γιόντο 1.
Εταιρίες σαν την Γιόντο 1, είναι πολύ σημαντικές για τους κατασκευαστές στη Δύση, καθώς η κινεζική αγορά έχει αρκετές δυσκολίες και παρουσιάζει περιπλοκές για τους ξένους επενδυτές που θέλουν να δραστηριοποιηθούν σ’ αυτήν.
Η γαλλική εταιρία Gameloft εγκαταστάθηκε στο Πεκίνο το 2003 και ύστερα από κάποιες αρχικές δυσκολίες, βρίσκεται σε καλό δρόμο.
«Σε σύγκριση με άλλες βιομηχανίες διασκέδασης, η βιομηχανία παιχνιδιών για κινητά αυξάνεται αλματωδώς. Αυτή τη στιγμή, τόσο τα διαδικτυακά παιχνίδια, όσο και τα παιχνίδια για κινητά σημειώνουν νούμερα που σε κάποιες περιτπώσεις ξεπερνούν ακόμη και άλλους τομείς, όπως για παράδειγμα τις ταινίες, την τηλεόραση και τη μουσική» επισημαίνει ο Έρικ Ταν, διευθυντής της εταιρίας στην Κίνα.
Η Κίνα όμως, εκτός από χρήστες διαθέτει πλέον και πολλούς κατασκευαστές παιχνιδιών που δεν υπολείπονται καθόλου των δυτικών συναδέλφων τους.
Σχεδιάζουν μάλιστα παιχνίδια που γίνονται παγκόσμιες επιτυχίες. Ο πυρετός των εφαρμογών εξαπλώνεται σταδιακά σε όλες τις μεγάλες πόλεις της κινεζικής επικράτειας.
«Οι Κινέζοι έχουν πολύ άγχος στις μέρες μας. Τα παιχνίδια Android, κατά τη διάρκεια των μετακινήσεων από και προς τη δουλειά, βοηθούν τους Κινέζους να χαλαρώσουν και να περάσει η ώρα» εξηγεί ο Λι Ζονγκσένγκ, σχεδιαστής παιχνιδιών.
Ο κύριος λόγος αυτής της τεράστιας αύξησης είναι η ραγδαία πτώση των τιμών των συσκευών κινητών τηλεφώνων.
Η κινεζική αγορά παιχνιδιών για κινητά είναι ένα αναξιοποίητο χρυσωρυχείο που θα πρωταγωνιστήσει στο μέλλον.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ

Next previous home

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More